Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu vodorovná

O značke

V súčasnej dobe začínajú ľudia viac preferovať kvalitné potraviny a výrobky, a tak chodia na trhy a hľadajú miestnych producentov, ktorí im ponúkajú produkty vyrobené alebo dopestované vo svojom regióne, v sezóne a plné autentickej chuti. Ľudia si viac vážia kvalitu takýchto potravín. Rovnako je to aj s ďalšími výrobkami, či už v podobe spracovaných potravín alebo remeselných výrobkov.

Značenie regionálnych produktov je možné považovať za jeden z najúčinnejších nástrojov podpory rozvoja miestnej ekonomiky. Účelom značky je reprezentovať kvalitu regiónu, jeho ľudí, kultúru, tradície, pozitívny vzťah k životnému prostrediu a podporiť predaj regionálnych produktov.

Regionálne značenie miestnych produktov je jednotné grafické označenie kvalitných výrobkov a služieb, ktoré sú vyrábané, resp. poskytované vo vymedzenom regióne a spĺňajú vopred stanovené kritériá. Vyzdvihujú  prírodné a  kultúrne dedičstvo, miestnych ľudí,  gastronómiu, tradičné špeciality, ale aj ubytovacie služby a podujatia typické pre región. Do aktivít regionálneho značenia sa už niekoľko rokov zapájajú viaceré miestne akčné skupiny, ktoré tak garantujú pôvod produktu v danom regióne, jeho jedinečnosť, využívanie miestnych zdrojov alebo tradícií (Kysuce, Malé Karpaty, Záhorie, Hont, Gemer-Malohont, Podpoľanie, Ponitrie...). Značka „regionálny produkt Pohronie“ bola vytvorená koncom roku 2017 v rámci projektu s názvom Zavedenie značky „regionálny produkt Pohronie“ podporeného BBSK“. 

Vzhľad značky

Vzhľad značky je záväzný a je daný design manuálom. Značka nesie v logu obraz jabloňového kvetu, pretože jablone boli aj zostali typickým ovocným stromom pre tento región a z farieb boli zvolené zelená a modrá reprezentujúce pohoria a rieku Hron pretekajúcu celým dotknutým územím. 

Hlavné ciele regionálneho značenia miestnych produktov:

  • podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb
  • podpora a propagácia rozvoja regiónu
  • podpora využívania miestnych zdrojov
  • podpora uchovávania hodnôt, tradícií a jedinečností regiónu

Regionálna značka zaručuje, že označený produkt / služba:

  • je jedinečný vo vzťahu k regiónu

  • využíva tradičné postupy alebo miestne zdroje
  • pochádza od miestneho výrobcu alebo poskytovateľa služby
  • obsahuje podiel ručnej práce

Regionálna značka je určená predovšetkým pre:

  • výrobky / produkty  

  • potraviny a poľnohospodárske produkty (mäso, mlieko, syry, víno, šťavy, chlieb, zelenina a pod.)

  • prírodné produkty (kvetiny, bylinky, huby, lesné ovocie, med, čaje)
  • remeselné výrobky (tkané, kožené, textilné, slamené drevené, hlinené, kovové, sklenené a pod.)
  • ubytovacie a stravovacie služby

  • podujatia


 
Ako sa Vám páči naša stránka?
 
 
63%

 
 
 
13%

 
 
 
25%

 
webygroup
ÚvodÚvodná stránka